Sıkça Sorulan Sorular

1. Akdeniz Üniversitesi hangi alanlarda formasyon programı açmaktadır?
Cevap: Alım yapılacak alanlar her yıl güncellenmektedir. 2024 yılında 18 alanda alım yapılmıştır.  İlgili  duyuruya  bakarak  bir sonraki alımlar konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.
2. Formasyon programına kayıt olmak istiyorum. Başvuruları kaçırdım, ne yapmalıyım?
Cevap: 28 Ağustos 2014 saat 17.30 itibariyle 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yapılan formasyon alımları sona ermiştir. Her yıl yalnızca bir kez formasyon alımı yapıldığı için bir sonraki alımlar 2025-2026 eğitim öğretiminde yapılacaktır. 
3. Formasyon öğrenim ücreti ne kadardır?
Cevap: 2024 yılı itibariyle 13.330 TL olarak belirlenmiştir. İlgili ücret her yıl Temmuz ayında yayımlanan Resmi Gazeteye göre güncellenmektedir.
4. Formasyon alımlarında neye göre karar verilmektedir?
Cevap: Alımlarda öğrencilerin mezun olduğu üniversite, bölümü ve genel ağırlıklı not ortalaması temel unsurlardır. Kontenjanlar Akdeniz Üniversitesi mezunları ve diğer üniversitelerin mezunları olmak üzere ikiye ayrılır.  Bu nedenle üniversite bilginiz önemlidir. Kontenjanlarda her alana başvuru yoğunluğuna ve fakültemizin kapasitesine göre ayrı kontenjan verilir. A bölümünden çok fazla başvuru olmamasına rağmen herhangi bir adayın kayıt hakkı elde etme ihtimali yüksek olabilirken B bölümünden başvuran aday sayısının fazla olması ve sınırlı kontenjan olması sebebiyle bu bölümden başvuran adayların kesin kayıt elde etme ihtimali daha düşük olabilir. Son olarak, bütün adaylar kendi alanlarından başvuran diğer adaylarla genel ağırlıklı not ortalamasına göre karşılaştırıldığı için GANO bilgileriniz de önem arz etmektedir. 

5. Formasyon programında engelliler için indirim yapılmakta mıdır?

Cevap: Evet. Belgenizde yazan engel oranı doğrultusunda ücret muafiyeti uygulanmaktadır.

6. Şehit veya gazi yakınları için indirim yapılmakta mıdır?

Cevap: Evet. Şehit ve gazi yakınlarından ücret talep edilmemektedir. Bu durumdaki adaylar, durumlarını belirten belgeni sunarak muafiyetten yararlanabilirler.

 

1. Devamsızlık durumumu nasıl öğrenebilirim?

Cevap: Devamsızlık işlemlerinin takibi ilgili dersin öğretim üyesinin sorumluluğundadır. İlgili öğretim üyesi dönem sonuna kadar devamsızlık takibi yapar ve dönem sonunda sisteme girer. Bu konuda bilgi almak için dersin öğretim üyesine başvurabilirsiniz.

2. Formasyon dersleri arasında daha önce aldığım dersler mevcut. Bu derslerden muaf olabilmem için ne yapmalıyım?

Cevap: Ders muafiyeti işlemleri kesin kayıt işlemlerinin ardından başlamaktadır. Konuyla ilgili web sayfamızda yapılacak duyuruyu takip ediniz. İlgili duyuruda izlemeniz gereken adımlar hakkında bilgi verilecektir. 

3. Ne kadar devamsızlık hakkımız var?

Cevap: Teorik derslerde %70 devam zorunluluğu vardır. Bu da her bir dersten en fazla dört defaya mahsus olmak üzere devamsızlık yapabileceğinizi göstermektedir. Devamsızlık işleminin beşinci kez tekrarı durumunda ilgili dersten/derslerden başarısız sayılacak ve dersi/dersleri tekrar almanız gerekecektir. Öğretmenlik uygulamasında ise %100 devam zorunluluğu bulunmaktadır. 

4. Sınavlarda geçme notu kaçtır?

Cevap: 60 (altmış).

5. Sınavlar yüz yüze mi çevrimiçi (online) mi yapılacaktır?

Cevap: Dersin öğretim şekli (yüz yüze veya çevrim içi) farketmeksizin bütün sınavlar yüz yüze yapılacaktır. 

6. Öğretmenlik uygulamasını istediğimiz okulda veya ilçede yapabiliyor muyuz?

Cevap: Öğretmenlik uygulaması, fakültemiz ve Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz iş birliğinde belirlenen okullarda yapılmaktadır. Bu konuda, adaylardan gelen talepler dikkate alınmamaktadır. Uygulama okulları, genel itibariyle Kepez, Muratpaşa ve Konyaaltı ilçelerinde yer alan okullardan seçilmektedir. 

7. Halihazırda usta öğretici olarak bir okulda çalışıyorum. Öğretmenlik uygulamasını da çalıştığım okulda yapabilir miyim?

Cevap: Hayır. Bu tür durumlar gerek sürecin işleyişi gerekse kursiyerin okuldaki rolü bakımından uygun görülmemektedir. Öğretmenlik uygulamasında kursiyerler aday rolündedir. Usta öğretici olduğunuz için bu durum sizin için rol çatışmasına sebep olacaktır. Bu tür bir duruma kesinlikle izin verilmemektedir. 

1. Teams şifremi unuttum. Yeni şifre nasıl alabilirim?

Cevap: Buradaki linke (http://ekampus.akdeniz.edu.tr/hesap/sifre.aspx) tıklayarak yeni şifre alabilirsiniz. Yeni şifreniz 30 dakika içinde aktif olacaktır.

2. Dersleri ve sınav sonuçlarını nereden takip edebilirim?

Cevap: Formasyon programındaki bütün iş ve işlemler Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden gerçekleştirilmektedir. Sisteme giriş için gerekli bilgilerinizi girerek kayıtlı olduğunuz derslere ve bu derslere ait sınav sonuçlarına ulaşabilirsiniz.

3. Çevrim içi dersleri hangi platformdan takip etmeliyiz?

Cevap: Çevrim içi dersler Microsoft Teams uygulaması üzerinden yürütülmektedir. Öğrenci e-postanızı (öğrencinumaranız@ogr.akdeniz.edu.tr) ve şifrenizi kullanarak sisteme giriş yapabilirsiniz.

1. Mezun oldum ancak sertifikamı henüz alamadım. Ne zaman alabilirim?
Cevap: Mezun olan kursiyerler sertifikalarını hafta içi mesai saatleri içinde istedikleri zaman alabilirler. Uzun süre alınmayan sertifikalar (6 ay ve üzeri) arşive aktarılmaktadır. Bu durumda olan kursiyerler, kısa bir bekleme süresinin ardından belgelerini alabilirler.
2. Sertifikamı e-devlette göremiyorum. Bunu nasıl düzeltebilirim?
Cevap: Bütün sertifikalar YÖKSİS'e işlenmektedir. Herhangi bir atama veya iş başvurusu durumunda, MEB görevlisi yetkili kişiler T.C. Kimlik Numaranızı girerek sertifika bilgilerinize ulaşabilmektedir. Formasyon sertifikaları, adayların kendilerinin görüntüleyebileceği şekilde açık değildir. Yalnızca yetkili personeller sorgulama yapabilmektedir.
3. Sertifikamı kaybettim. Yeniden bastırabilir miyim? Bunun için ne yapmalıyım?
Cevap: Sertifikanızı kaybetmeniz durumunda, yerel bir gazeteye kayıp ilanında bulunmanız gerekmektedir. Daha sonra, belgenizin yeniden basılma talebinizi içeren dilekçeyi ilgili kayıp ilanının örneğini de ekleyerek öğrenci işlerine teslim etmeniz gerekmektedir. Yasal prosedürlerin ardından belgeniz yeniden basılacaktır.
4. Sertifikamı aldıktan sonra Ad veya Soyad değişikliği oldu. Sertifikamda bunu güncellemek istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Cevap:  Ad-Soyad değişikliği ya da medeni durumunuzda meydana gelen değişiklikler sertifikanızın yeniden basılması için geçerli bir gerekçe oluşturmamaktadır. Sertifikalarda T.C. Kimlik Numaranız yer almaktadır. Bu bilgi, sertifinazını benzersiz kılan asıl bilgidir. 
 

 

Eklenme tarihi :6.10.2022 13:51:26
Son güncelleme : 28.08.2024 23:50:49